عکاسی فضای باز کودک

عکاسی منحصر به فرد و زیبا از کودکان در فضای باز

عکاسی منحصر به فرد و زیبا از کودکان در فضای باز

هنر موسیقی در قلب ایران مال

سه شنبه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۵۹ ق.ظ
هنر باور است. هنر ذات زنده بودن است. هنر ترغیب به نفس کشیدن است. هنر راز پیچیدگی ناگفته‌ها است. بدون هنر تحمل زندگی غیر قابل تصور است. هنرمندان این توانایی را دارند تا زندگی پیچیده امروز را تبدیل به دنیایی زیباتر با نقش و نگاری خلاقانه کنند. فرهنگ و هنر را میتوان ضرورت جوامع دانست و به نوعی هوشیاری اجتماعی را وابسته به آن در نظر گرفت.
هنر موسیقی

هنر، ماهیت شاعرانه دارد و همانگونه که هایدگر به آن اشاره کرده است: "هنر به مثابه تحقق حقیقت است."  موسیقی عضو جدا نشدنی فرهنگها تلقی میشود. چه غریزی باشد، مانند آواز پرنده و چه زاییده دست بشر باشد در هرشکلی، ستون‌های عرش را به لرزه در می‌آورد و روح انسان را جلا می‌بخشد. بتهوون در تعریف موسیقی چنین میگوید: "موسیقى مظهرى است عالى‌تر از هر علم و فلسفه‌ای".

موسیقی هنر اول جهان است و تاریخ شناسان پیدایش نی و طبل را به دوران اندوگونس‌ها نسبت میدهند. موسیقی، پناه روح انسان در ناملایمات اجتماعی است و در هماهنگی عملکرد دو نیمکره مغز تاثیر حیرت انگیزی دارد و سبب صیقل روح می‌شود.

از دیدگاه درمانی نیز موسیقی نوعی روش در نظر گرفته میشود که در سالهای جنگ جهانی دوم برای نخستین بار در بیمارستانهای نظامی آمریکا مورد استفاده قرار گرفت تا به سربازان مجروح کمک کند. موسیقی به طرز شگفت انگیزی بر عملکرد ضربان قلب و تنفس سربازان تاثیر گذاشت.

موسیقی همچنین تداعی‌کننده وقایع مهم اجتماعی، سیاسی و تاریخی است. بسیاری از سرودها و لحظات حساس در تاریخ با موسیقی جاودانه شدهاند.

در حال حاضر فعالیتهای هنری روز به روز مدرن‌تر و نوینتر می‌شوند و این موضوع بر سلایق مخاطبان تأثیر بسیاری دارد. در ایران کنسرت‌های بسیاری برگزار می‌شود که به لحاظ ظرفیت و نداشتن امکانات مناسب و استاندارد دارای نقص اند. با رشد جمعیت نیز در کلان شهرها این موضوع بیشتر به چشم می‌خورد و همین موضوع موجب اجرای بی‌کیفیت و نارضایتی مخاطبان میشود.

هنرمندان معماری و دوراندیشان این دیار دست در دست هم نهادند و در غرب کلان شهر تهران مجموعه‌ای دیدنی را که زاده افکار هنردوستان است به منصه ظهور رسانده اند. این مجموعه چندمنظوره که بازار بزرگ ایران- ایران مال- نام دارد گام‌های بلندی برای رشد و پیشرفت موسیقی و همچنین ارزش نهادن به هنر دوستان ایرانی برداشته است.

آمفی تئاتر این مجموعه با بیش از دو هزار صندلی، با بهره‌گیری از مدرن‌ترین امکانات صوتی فضایی مناسب را برای برگزاری جشنواره‌های موسیقی داخلی و خارجی فراهم آورده است.

در کنار این نوآوری ها که زمینه توسعه اقتصادی و جذب گردشگر را به همراه دارد، می‌توان به ارکستر سمفونیک ایران مال نیز اشاره کرد که اعضای آن از جوان‌ترین هنرمندان عرصه موسیقی به رهبری استاد کامکارند. این گروه که تجربه و سابقه حضور درخشان در بسیاری از سالن‌ها را همراه با بزرگان موسیقی دنیا در کارنامه هنری خود دارند، در حال حاضر با اتکا به فرهنگ اصیل ایرانی- اسلامی همنوازی خویش را از قلب این مجموعه بزرگ به گوش جهانیان می رسانند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی