عکاسی فضای باز کودک

عکاسی منحصر به فرد و زیبا از کودکان در فضای باز

عکاسی منحصر به فرد و زیبا از کودکان در فضای باز

۲ مطلب در دی ۱۳۹۵ ثبت شده است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،علی انصاری  در حاشیه نهمین همایش بین‌المللی مبلمان، دکوراسیون و صنایع وابسته (دکو) 2016 در جمع خبرنگاران افزود: در صنعت مبلمان مردم به مصرف کالای ایرانی روی آوردند و به خرید و مصرف مبلمان خارجی رغبت کمتری دارند. 


وی اضافه کرد: با حضور رقبای خارجی، تولید کنندگان ما پیشرفت می کنند اما این مردم هستند که متوجه می شوند که کدام کالا را بخرند. در این میان ما باید مراکز توزیع را مدرن کنیم و عرصه هایی در مراکز توزیع ایجاد کنیم که محل رقابت سالم میان تولیدکنندگان و توزیع کنندگان شناسنامه دار باشد تا مردم با اطمینان خاطر، کالای ایرانی را خریداری کنند.

انصاری گفت: اگر نقدینگی به بازار تزریق شود و فضای اقتصادی در دست خود مردم قرار گیرد از رکود خارج خواهیم شد حتی اگر تورم نسبی هم باشد تولید ثروت و اشتغال می کند و این به نفع مردم است و موجب می شود چرخه اقتصادی به روند عادی خود برگردد.

وی افزود: اگر رکود کنونی ادامه یابد بسیاری از واحدهای مبلمان که فعال هستند نیز از مسیر تولید خارج می شود.

انصاری با بیان اینکه گردش مالی صنعت مبلمان حدود 10 هزار میلیارد تومان است گفت: با ترویج فرهنگ مصرف کالاهای ایرانی، انتظار می رود گردش مالی این بازار در آینده ای نزدیک به 15 هزار میلیارد تومان افزایش یابد.

وی افزود: درخواست ما این است دولت و مسئولان از تولیدکنندگان حمایت مالی و تسهیلاتی به عمل آورند تا بتوانیم در صنعت مبلمان به خودکفایی کامل دست یابیم.

رئیس شورای ملی مبلمان گفت: نگاه ما در حوزه تولید، سنتی و کارگاه های ما خرد و کوچک است اما با توسعه فرهنگ مبل نشینی، توقعات و سلیقه ها عوض شده و ما هم این موارد را در طراحی های خود در نظر می گیریم.

انصاری اضافه کرد: از مهمترین این دستاوردهای صنعت مبلمان در سال های اخیر می‌‌توان به گسترش دیپلماسی اقتصادی، تجاری، نوسازی مراکز توزیع، ایجاد واحدهای دانشگاهی متخصص صنعت مبلمان و دکوراسیون، ایجاد موزه ملی مبلمان و مرکز مطالعات تاریخی، ساماندهی تشکل‌های صنفی و اتحادیه‌ها اشاره کرد.

وی گفت: اکنون این انگیزه وجود دارد که پیشرفت و توسعه در صنعت مبلمان را به گونه‌ای راهبردی و محوری براساس وضعیت موجود کشور و سند ملی صنف و صنعت که در حال تدوین است ترسیم کنیم. 

انصاری گفت: در چهار دهه گذشته صنایع و صنوف مبلمان رشد قابل توجهی داشته‌اند و در کنار این پیشرفت دنبال مدل توسعه بومی و ایرانی شده‌اند و حتما ارائه مدلهای این صنف نیازمند پیوست‌های اجتماعی و فرهنگی است ضمن اینکه فناوری های ما به روز شده اند و در طراحی و تولید با همکاری دانشگاه پیشرفت های خوبی داشتیم.
۱ نظر موافقین ۹ مخالفین ۰ ۱۷ دی ۹۵ ، ۱۳:۴۹
الهه رضایی

خرید اینترنتی امروزه در کشورهای پیشرفته به بخشی از سبک زندگی و فرهنگ عمومی مردم تبدیل‌ شده است؛ اما در کشورمان چطور؟!

آیا خرید اینترنتی در ایران به فرهنگ تبدیل‌ شده است؟

آمارها چه می‌گویند؟

آمارهای رسمی منتشرشده خبر از رشد ۶۰ درصدی خرید اینترنتی در ایران طی چند سال گذشته دارد، اکثر خریداران فروشگاه‌های اینترنتی در ایران جوانان هستند و آمارهای غیررسمی نشان می‌دهد که مردان بیش از زنان از فروشگاه‌های اینترنتی خرید می‌کنند!

نکته جالب‌ توجه آن است که طبق آمار منتشرشده از جانب انجمن صنفی کسب‌وکار اینترنتی ایران، فروشگاه‌های اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیک از مرز ۹ هزار فروشگاه فراتر رفته است! هرچند گرایش کاربران ایرانی به خرید از فروشگاه‌های اینترنتی کم‌کم در حال افزایش است اما طبق آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت، از هر ۵ فروشگاه اینترنتی ۳ مورد از آن‌ها شکست می‌خورد (!) که این مسئله نشان‌دهنده این موضوع است که عموم مردم به خرید اینترنتی گرایش نداشته و هم چنان خرید از فروشگاه‌های سطح شهر به‌صورت سنتی را به خرید از فروشگاه‌های اینترنتی ترجیح می‌دهند.

آیا خرید اینترنتی در ایران به فرهنگ تبدیل‌ شده است؟

چرا عموم مردم به خرید اینترنتی گرایش ندارند؟

نیازی به آمار و ارقام نیست، نگاهی به اطراف خود بیاندازید چند درصد از اطرافیان دور و نزدیک شما اکثر اقلام موردنیاز خود را به‌صورت اینترنتی خریداری می‌کنند؟ مسلما افراد کمی در ذهنتان هستند که آن‌ها نیز معدود خریدهایی از فروشگاه‌های اینترنتی دارند؛ اما چرا باوجود فروشگاه‌های پرقدرت ایرانی همچنان عموم افراد خرید سنتی را به خرید اینترنتی ترجیح می‌دهند؟

سیستم توزیع نامناسب

هرچند برخی از فروشگاه‌های اینترنتی مشهور همچون دی‌جی‌کالا توانسته‌اند تا حدودی مشکلات مربوط به توزیع کالاها در سراسر ایران را حل کنند اما این حکایت برای اکثر فروشگاه‌های اینترنتی همچنان باقی است. بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی از پست یا مؤسسات خصوصی برای ارسال کالاهای خود بهره می‌برند، سیستم‌های توزیعی که به دلیل هزینه‌های گران خود، خرید به‌صرفه‌ای را به ارمغان نمی‌آورند. فرض کنید کالایی با تخفیف مناسب برای خرید انتخاب کرده‌اید، اما باید مبلغی بیشتر از تخفیف را صرف هزینه ارسال کنید که چندان خوشایند نیست. درحالی‌که در بسیاری از فروشگاه‌های مشهور اینترنتی در جهان هزینه ارسال رایگان بوده و خرید اینترنتی صرفه اقتصادی بالایی دارد.

آیا خرید اینترنتی در ایران به فرهنگ تبدیل‌ شده است؟

قیمت محصولات

یکی از عوامل بسیار مهمی که می‌تواند کاربران را به خریدهای اینترنتی ترغیب کند قیمت کالاهاست. درحالی‌که فروشگاه‌های اینترنتی مشهور دنیا در زمینه قیمت و خدمات متنوع با یکدیگر به رقابت می‌پردازند، فروشگاه‌های اینترنتی ایرانی نتوانسته‌اند آن‌طور که بایدوشاید محصولات را با قیمت مناسب و به‌صرفه به مشتریان خود عرضه کنند و معدود فروشگاه‌های اینترنتی ایرانی وجود دارند که قیمت کالاهای موجود در آن‌ها نسبت به بازار و فروشگاه‌های سطح شهر مناسب‌تر است.

خرید اینترنتی در ایران در حال آزمون‌وخطاست و تا تبدیل‌شدن به فرهنگ راه درازی را در پیش دارد. راهی که عموم مردم را به خرید از طریق فروشگاه‌های اینترنتی ترغیب کند.

۰ نظر موافقین ۷ مخالفین ۰ ۰۹ دی ۹۵ ، ۱۳:۳۶
الهه رضایی