نقش ورزش در بازار بزرگ ایران
ورزش نقش موثری در رشد و اعتلای جامعه و دوری افراد از آسیبهای اجتماعی مانند اعتیاد، دزدی، درگیریهای خیابانی، انحرافات جنسی دارد.
بدون شک ایجاد سرگرمی سالم و مفید برای جوانان از وظایف مسئولان و دست اندرکاران هر کشور است. در دنیا ورزش در حوزه اقتصادی حدود ۷۰۰ میلیارد یورو گردش مالی دارد که نشان دهنده ارزش اقتصادی بالای آن است، این در حالی است که سهم بودجه ورزش در ایران ۱۸۰۰ میلیارد تومان است یعنی نیم درصد بودجه دولت است. ورزش در عرصههای سیاسی، فرهنگی و اجتماعی میتواند باعث سلامت و نشاط جامعه و در مراودات سیاسی و نزدیک کردن کشورها به همدیگر موثر باشد. بیشتر خریداران در مراکز تجاری تنها برای خرید اجناس وارد یک مرکز تجاری نمیشوند بلکه تجربه خرید و تفریح هردو با هم باعث ورود آنها میشود.
مشتریان در مراکز تجاری که شهربازی،سینما یا مرکز تفریحات خانوادگی داشته باشد حداقل وقت خود را ۲ ساعت بیشتر در مجموعه سپری خواهند کرد.
معمولاً ۷۵ درصد از خانوادههایی که در مرکز تجاری حضور داشتند از شهربازی و بخشهای تفریحاتی بازدید کردهاند و بیشتر مشتریانی که دارای وقت اضافه بودهاند جذب تفریحات مرکز تجاری شدهاند.
مروری بر سالهای گذشته حاکی از این است که مراکز تجاری و تفریحی دو جزء جدا از یکدیگر بودند، یعنی مراکز خرید فقط مرکز خرید محسوب میشد و مراکز تفریحی نیز خارج از شهرها قرار داشت. با این حال بازار بزرگ ایران یک بازار چندمنظوره تجاری، فرهنگی، تفریحی است که همه را در خود جای داده است.
با وجود اینکه در کشور امکانات ورزشی برای جوانان بسیار کم است ولی در بازار بزرگ ایران این امکان به وجود آمده است که اکثر بازدیدکنندگان و مراجعان به راحتی از امکانات ورزشی و تفریحی از قبیل: پیست یخ، مجموعه تنیس بین المللی، مجموعه پیاده روی آن استفاده کرده و لذت ببرند.