بیش از یک دهه است که مقام معظم رهبری، شعار سال را با محوریت مسائل اقتصادی نامگذاری میکنند. این مسئله حاکی از اهمیت مسائل اقتصادی برای ایشان و ملت بزرگ ایران است. رهبر انقلاب، امسال را به نام «حمایت از کالای ایرانی» نامگذاری کرده و پیش از این نیز بارها بر ضرورت حمایت از تولید داخلی تأکید فرمودهاند.
قطعاً یکی از راههای برون رفت از وضع کنونی اقتصاد کشور و حل معضل بیکاری بویژه در سطح جوانان تحصیلکرده، حمایت از کالاهای تولید داخل است. علیرغم اینکه شرط لازم برای خرید کالای ایرانی، مطالعه دقیق و تولید با کیفیت محصولات داخلی است، اما این موضوع به تنهایی نمیتواند موجب خرید کالای ایرانی شود و رفتار فروشندگان نیز نقش مهمی در خرید مشتریان و مصرف کنندگان دارد.
عرضه کالاها و خدمات، باید متناسب با فرهنگ، شأن و منزلت مشتریان باشد. به عبارت دیگر، آنچه در بازار عرضه، فروش و در تصمیم خریداران نقش اساسی دارد، تنها کیفیت سخت افزاری کالاها و خدمات نیست، بلکه جنبههای نرمافزاری مانند احترام، مهربانی و صداقت، بسیار مهم و تعیین کنندهاند.
امروز گسترش فضای مراکز خرید، ایجاد خلاقیت در ارائه محصولات، همگام شدن با فناوری های روز و ... از جمله عواملی هستند که یک مرکز خرید برای بقای خود در دنیای دیجیتال امروزی، به آنها نیاز دارد. تغییر رفتار و شیوه خرید مشتریان بیش از پیش، مراکز خرید را به مبارزه و تکاپو برای دگرگونی مواجه کرده است. در واقع در دنیای مدرن، مشتری ها تنها به دنبال گردش و حتی خرید در مراکز خرید نیستند، بلکه هدف غائی و نامرئی مشتری تعامل سازنده با خریداران و ارتباطاتی فراتر از یک خرید ساده است.
با توجه به اینکه حیاتی ترین ماده برای زندگی بشر بعد از هوا، آب است، توجه به بحران کم آبی و تلاش برای استفاده بهینه از این عنصر ارزشمند در تمامی جوامع بشری حائز اهمیت است. کشور پهناور ایران به جهت موقعیت جغرافیایی خاص، از گذشته تا به امروز با بحران کم آبی، کم و بیش دست و پنجه نرم میکند و چه بسا کمبود این منبع با ارزش یکی از عواملی است که مانع رشد اقتصادی و صنعتی کشور گردیده است.